Tre hurtige

[anbefaling af ny podcast, TTRPG-nyheder & YouTube-anmeldelser]
Hvis man er så obskurt involveret i rollespil at man læser min blog, så er disse tre tip nok ikke nye, men jeg nævner dem alligevel, for det er alligevel sjældent at bordrollespil pludselig får så meget godt digital “content” på én gang.

På sporet af Lovecraft

På sporet af Lovecraft er en dansk podcastserie der gennemgår hele H.P. Lovecrafts forfatterskab kronologisk. Værterne, Merlin P. Mann og Dennis Jacob Rosenfelt, nævner begge specifikt deres rollespilsstamtavle og hvilken betydning Chaosiums Call of Cthulhu har haft for dem. Så udover at få serveret en lun, men også vidende præsentation af kildematerialet til en af de vigtigste rollespilssettings, håber jeg også de kommer til lidt mere direkte at behandle den vinkel.

Der er foreløbig to afsnit ude, det er gratis, og det er godt. Man kan deltage i snakken på Instagram.

Rascal

Jeg har ad flere omgange ledt efter gode nyhedssites om rollespil der ikke kun poster om de største aktører, men det har været tyndt. Nu forsøger et nyt medie sig, kaldet Rascal, og jeg kan umiddelbart godt lide de foreløbige takter. Fun fact, Johan Nohr (det gale geni bag Mörk Borgs look) har designet logo – det er ikke en dårlig start.

Det koster penge at læse, men for en $-femmer om måneden kan man jo se om det er noget for en – i hvert fald har jeg foreløbig fået hvad jeg har gået og ledt efter. Fx et interview om …

Quinns Quest

Quintin Smith, som alle allerede kender som Fastavalgæst, fra Shut Up & Sit Down (hvor han var den der en sjælden gang rettede søgelyset mod rollespil) og måske også People Make Games, har nu lavet en dedikeret kanal til rollespilsanmeldelser. Præsentationen er gøglet op med et look a la Discovery Channel fra anno Dengang Jeg Var Ung – helt overflødigt, sikkert for fluffy for nogle, men anmeldelserne (foreløbig af The Wildsea og Lancer) er på hans sædvanlige gode, reflekterede niveau.

YouTube-kanalen (gratis) er suppleret af en Patreon hvor han “blogger” (“That gum you like is going to come back in style”, som man siger, baglæns) og poster ekstra indhold, fra 30 kr.+moms/md.

Skriv en kommentar