Læs i første del om omstændighederne for flugten fra Bögenhafen, og hvad det er vi søger.
Spil 12: Gæstgiveriet og tårnruinen – hvori en kælen lilla hånd, lovens lange arm og griffens klo rækker ud efter heltene der flygter fra det hele.
Spil 13: Jettenberg – hvori eventyrerne når yderkanten af Hägercrybs hvor de døde står op af graven, og Den Gamle Tro, og endnu ældre skikke, stadig hersker.
Spil 14: Kongehøjen – hvori fordums fyrster står op af graven, en ånd undslipper, og en skægget mand ridende på en kæmpeulv anfører en hær af døde.
Spil 15: Blodoffer – hvori en blodig pris betales for at stille urkrafters tørst, og en troldmand slutter sig til selskabet.
Spil 16: Ind i Hägercrybs – hvori vi søger en ond troldmand, men i stedet bliver fundet af goblins og et mystisk stenkranie.
Spil 17: Dødningekongen – hvori vi konfronterer dødningen fra Kongehøjen, redder dværgen Durak Dimholt og lister os ind på den ekspedition der plyndrer gravhøjene.
Spil 18: Etelkas skæbne – hvori vi efter et gensyn med Gideon endelig står over for Etelka Herzen og hendes medsammensvorne … og opgøret falder mindre heldigt ud.
Spil 19: Døden på Teufelfloden – hvori vi undslipper rædslerne i Hägercrybs, restituerer i Kleindorf og møder en pram fuld af ikke-eksisterende mutanter.
Spil 20: Grünberg – hvori vi sælger en båd, bliver klogere på magi og kaos, ser en ny type monster og genfinder baron von Grauenburg.
Spil 21: Udøde-biderne – hvori vi krydser Großwald, overnatter hos udøde bønder og kæmper i kirken i Schlimmer.